
Vi ber att få önska en riktigt
GOD JUL &
GOTT NYTT ÅR
För att kunna mysa lite extra med vänner och familj så stänger vi kontoret den 22:e och 30:e december.
Ni når oss alltid på 070-7477278
Tack för ett bra år och väl mött under 2023.
Vi ber att få önska en riktigt
GOD JUL &
GOTT NYTT ÅR
För att kunna mysa lite extra med vänner och familj så stänger vi kontoret den 22:e och 30:e december.
Ni når oss alltid på 070-7477278
Tack för ett bra år och väl mött under 2023.
Rätt Grafiska startades i oktober 1992 och fyller därmed 30 år under hösten. För att visa en del av de projekt vi varit med i och för att lyfta fram några av våra kunder, så kommer vi presentera dem under temat – Kundresan.
SVAFAB går under namnet Swagelok Sweden när man marknadsför produkter, tjänster och system för flödesteknik i Sverige. Produkten är hämtad från USA och Swagelok är ett av världens starkaste varumärken på sin marknad. 2019 blev också Swagelok Norway en del av den svenska organisationen.
SVAFAB Stockholm Valve Fitting AB är ett företag med anor från 1973 och fyller således 50 år nästa år. Rätt Grafiska är därmed en junior i sammanhanget.
Tommy Horneman som äger Swagelok Sweden har tillsammans med sin personal varit väldigt noga med att hela tiden utveckla kvalité, lösningar och kundnöjdhet. Det återspeglar sig i allt som företaget gör. Rätt Grafiskas del i den processen har varit att leda workshops, vara kommunikativt bollplank, utveckla grafiska koncept för presentation av kundnytta, delta i lokalens utformning (entré, utställning, utbildningsrum och dekor), partner vid mässdeltagande, samt att bidra till traditionell kommunikation, print och promotion.
Direkt när du kommer till Swagelok Sweden lokaler i Sollentuna så känner du verkligen ”vibrationerna” av Swagelok. Historien presenteras snyggt i entrén och färgsättningen i lokalen är genomtänkt. Kaffekoppar, skyltning, dekor, förpackningar, broschyrställ, marknadsmaterial och allt det du möter andas kvalité och Swagelok. Den känslan förstärks ytterligare när du möter de trevliga medarbetarna. Här trivs man och känner sig välkommen.
Swagelok Swedens koncept handlar om lösningar, hållbarhet och framför allt om driftsekonomi. En produktion som står still kostar mycket pengar. Tillsammans med kunden analyseras defekter, behov, ekonomi och lösningar. Delar och teknik byts ut, personal hos kunden utbildas och ett system för att säkra driften byggs upp. Hos några kunder har man också konsignationslager. Konceptet renderar i en säker och ekonomisk produktionsmiljö.
Swagelok Swedens kunder finns bland annat i tillverkningsindustrin, oljeindustrin, raffinaderier, gruvor, livsmedelsindustrin, inom förnybar energi och forskning och utveckling. Du hittar deras lösningar hos företag som producerar produkter vi som konsumenter använder dagligen. Swagelok finns där du finns.
Några exempel på vad vi bidragit till hos Swagelok Sweden:
Rätt Grafiska startades i oktober 1992 och fyller därmed 30 år under hösten. För att visa en del av de projekt vi varit med i och för att lyfta fram några av våra kunder, så kommer vi presentera dem under temat – Kundresan.
KMG Maskinservice är ett familjeägt företag som arbetar med servicekoncept av städmaskiner och färgsprutor. Kunderna finns i städbranschen, fastighetssektorn och bland större företag I Sverige. Verksamheten utgår ifrån Sundbyberg i Stockholm, men är rikstäckande med kontor Helsingborg och fristående verkstäder i hela landet. KMG startade redan 1978 och har samarbetat med Sören Elelid i över 30 år och med Rätt Grafiska sedan starten 1992.
Idag 2022 är KMG mer av ett IT-företag där digitala lösningar ingår som en stor del av servicekonceptet. Det handlar inte längre bara om att laga städmaskiner utan om driftsekonomi, logistik och hållbarhetstänkande. Nästa gång du ser en städmaskin i tunnelbanan, på jobbet eller i affären, tänk miljö, hållbarhet och KMG.
Under de första åren handlade samarbetet med Rätt Grafiska om traditionella trycksaker som visitkort, brevpapper, kuvert, offertmappar, etiketter och olika serviceblanketter. Idag handlar det om webbutveckling, digitala lösningar och kommunikationsmaterial. KMGs kunder ska kunna följa sina maskiner från start till mål. Det vill säga veta var de finns fysiskt, hur långt de har gått och när nästa servicetillfälle inträffar. De lösningarna och många fler kopplade till webbplatsen och annan IT har gjort KMG till ledande inom området service av städmaskiner.
Under åren har vi och gemensamt utvecklat logotypen, den grafiska profilen, kommunikationsmaterial och webbplatsen. Samarbetet kring de digitala tjänsterna har blivit allt mer omfattande och involverat fler personer och företag än Rätt Grafiska. Vi är bland annat delaktiga i utvecklingen av en HR-plattform där all nödvändig information för en personalavdelning ska finnas till hands i mobilen. När plattformen är ”färdig” att användas i koncernen som består av 5 företag, så ska den erbjudas även till utomstående.
Utvecklingen från skruv och mutter till städmaskiner som idag bara behöver vatten för att rengöra stora ytor har varit spännande. Daniel Grönberg som idag är Vd för KMG ser än ännu mer spännande framtid, där affärsutveckling, hållbarhet och att bygga långa samarbeten blir en allt större del hans arbete. Daniel tänker hållbarhet varje sekund och i varje beslut som tas och som rör företaget. KMG vill vara hållbarhetsleverantören, en resa vi på Rätt Grafiska gärna är en del av.
Brevpapper, visitkort, kuvert, blanketter, skyltar och dekaler.
Grafisk profil, uppdatering av logotype, presentationer, marknads- kommunikations- och mässmaterial.
Marknadskommunikation, Webbplats, HR-plattform, servicekoncept och varumärkesvård.
Välkommen till KMG Maskinservice
Rätt Grafiska startades i oktober 1992 och fyller därmed 30 år under hösten. För att visa en del av de projekt vi varit med i och för att lyfta fram några av våra kunder, så kommer vi presentera dem under temat – Kundresan.
Mörby Centrum som ägs av Skandia Fastigheter ligger i Danderyds kommun i Stockholm. Centrumet fungerar som kommuncentrum för de som bor i Danderyd. Det är också ett ”vardagscentrum” för många som passerar till och från sina destinationer under veckorna. Med E18 utanför dörren och som slutstation på tunnelbanan blir det ett naturligt kommunikationsnav för många pendlare. I Mörby Centrum finns dagligvaruhandel, Systembolaget, apotek och mängder med olika butiker och verksamheter. Många utför sina ärenden, köper kläder, tränar, går till tandläkaren eller äter sin lunch här.
Rätt Grafiska har tillsammans med marknadsansvarige Peder Berentsen arbetat fram ett koncept som vi kallar ”Butiker i fokus”. Konceptet utgår från butikernas och verksamheternas aktiviteter, events och nyheter i kommunikationen. Vi kommunicerar mycket reellt innehåll och content med vardagstips. Naturliga temaperioder som ”Kom i form”, ”Vårmode”, ”Skolstart”, ”Jul” med flera förstärker och belyser centrumets bredd och nytta för besökaren. Ett centrum som underlättar din vardag.
Tillsammans med Mörby Centrum utformar vi årligen marknadsplan, kampanjplan och genomför de teman som är planerade. Vi har bland annat varit delaktiga i utvecklandet av en kommunikativ strategi för en stor om/utbyggnad av centrumet, bildmanual och en omfattande digital strategi.
Exempel på arbeten som vi dagligen utför till Mörby centrum är: Annonser, inlägg i sociala medier, bildskärmar, animationer, fotografering, vepor, dekor, kampanjblad till butiker, hänvisningsskyltar mm.
För att nå Mörby Centrums målgrupper kommunicerar vi i flera kanaler som lokalpress, skyltning mot E18 och t-banebesökare, bildskärmar, i sociala medier som Facebook och Instagram. Rätt Grafiska utför även uppdateringar och nyheter på webbplatsen som är den naturliga informationskanalen. Vi har bidragit till den omdaning som gjorts för att förstärka informationen till besökaren och underlaget för SEO. Många av de bilder som används i kommunikationen är fotograferade av Johan hos oss på Rätt Grafiska.
Trots de svårigheter som handeln varit drabbad av under covid så är alla lokaler i Mörby Centrum uthyrda och fler vill etablera sig här. Omsättningen har legat runt 800 milj sek/år och besöksantalet är närmare 1 miljon besökare/år. Populationen och målgrupperna runt centrumet är välmående och allt i kommunikationen ska andas lokalt och personligt, men också ge en känsla av hög servicegrad och tillgänglighet.
Under de 5 år vi samarbetat har vi nått följande framgångar tillsammans:
Välkommen till Mörby Centrum
Äntligen är sommaren här. Vi som älskar att vara ute i sol och värme hoppas på många glassar och bad att svalka oss med. Vill ni träffa oss, slå gärna en signal före, det är inte alltid vi är på kontoret.
Under veckorna 29 och 30 har vi semester, men ni når oss alltid
på 070-747 72 78 eller mail.
P.S. Vill ni också ta fram en fin sommarhälsning, prata med oss så löser vi det.
Vi ber att få önska en riktigt
För att kunna mysa lite extra med vänner och familj så är kontoret obemannat några dagar under julen.
Du når oss som vanligt på 070-747 72 78.
Tack för ett bra år och väl mött under 2022.
Som hos många andra i dessa tider har vi begränsad närvaro på kontoret och arbetar till stor del på distans. Boka gärna en tid ifall ni vill besöka oss.
Under veckorna 29 och 30 har vi stängt för semester, så passa på att bada, t.ex på Långholmen med utsikt över Riddarfjärden med stadshuset i bakgrunden. Och som vanligt ni når oss alltid på 070-747 72 78.
P.S. Vill ni ocks ta fram en fin sommarhälsning, prata med oss så löser vi det.