Strategisk & visuell kommunikation

AcadeMedia

– en visuell identitet för samlad kommunikation

AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag, med verksamhet från förskola till vuxenutbildning. Vi fick i uppdrag att vidareutveckla koncernens grafiska profil – ett enhetligt visuellt ramverk som stärker helhetsintrycket och fungerar både centralt och ute i de olika verksamheterna och varumärkena.

Utifrån befintligt material formade vi en tydligare och mer flexibel profil, där typografi, färgval och grafiska element samspelar för att förmedla AcadeMedias värderingar: lärande, attraktionskraft, effektivitet och innovation. Den gröna koncernfärgen kompletteras av ett färgstarkt palett- och formspråk som signalerar öppenhet och framåtanda – från rollups och vepor till knappar och trycksaker.

Resultatet är ett lättillgängligt men genomarbetat uttryck, utformat för att skapa igenkänning och trygghet i allt från interna dokument till publika event som Almedalen.